Monday, February 24, 2014

RINDU

Bismillahhirrahmannirrahim..

Assalamualaikum wbt semua...

Selamat tgh mlm..sbb nye mase penulisan ini adalah pd jam 12:57 tgh mlm..hmm, tbe2 dtg mud touching...rindu pd yg dh tiada. .

Sesungguhnya ada mase2 saat dan ketika..aku sgt rindukn famili ku...famili ku yg lengkap dulu..ade abah.. mak..ade kakak (sy la tu)..angah..adik..juz be5...

Tapi tula..Sekejap je ALLAH bg pinjam  kt kte semua ni...drpd 5, utk + ke bil 6 famili kami..sbb aku akn berkahwin...bwk masuk bakal menantu n abg ipar ke dlm famili...xsempat angka 5 nk + ke 6 pon...arwah angah pergi tinggalkn kami sebelum masuknye husband ke dlm famili kami ..arwah angah meninggal di sebabkn meningitis...bermula dgn demam panas di hostel ikm nye di alor setar...allahuakbar !! Allah kuatkn semangat die utk balik dgn menaiki bas dr alor setar...xpela..xboleh nk cerita detail..may b ade entry2 nanti2 kalau aku tertouching mcm mlm ni..

Hmm..Sunyi rase rumah mase tu..ilang riuh rumah bile arwah angah dah xde..xpe, kami sekeluarga redha. Allah lebih sayangkan die kn..

Lame2 kami semakin redha dgn kekurangan yg ade...

Namun..sekali lagi kami di duga..emak pula dr sehari ke sehari semakin sakit dan akhir nye mak menghembuskn nafas terakhir di pangkuan abah..jam mase tu pukul 5.23 pg...di rumah..

Al fatihah buat arwahyarhamah ibu dan adikku yg telah kembali menghadapMu Allah yang satu..   sekejap je mase berlalu...

AL FATIHAH....

♡ arwah mak pergi meninggalkan kami pada 8 jun 2013.. (umur 52thn)
♡arwah angah pada 10 april 2010. .(umur 18thn)

Kadang2 kn..aku rase semua ni mcm mimpi..kejap sgt rase dapat hidup dengan mereka...dan kadang2 aku dapat rasekn mereka datang duduk bersama..kadang2 juga, aku dapat rasakn seolah2 mereka masih hidup dan masih ada di ruang2 rumah kami..allah...astaghfirullah hal azim...rindu xterucap rasenye.

Aku hilang tempat mengadu.. Aku hilang tempat bercerita...aku hilang teman..

ALLAH Sayang mereka..itu sebab Allah ambil mereka awal...semog aku sentiasa menjadi anak dan kakak yang mendoakan kesejahteraan mereka di sana..Al fatihah...

Ntah kenape n mengapa..bile kte sendiri berada d situasi ini  kte jd kuat wlupon hakikatnye ade mse2 kte la selemah2 insan di muka bumi ni...YA ALLAH..

{Sesungguhnya sesuatu yang hidup dan bernyawa pasti akan mati}

♡sayangilah mereka selagi mereka masih ada♡




No comments:

Post a Comment