Friday, February 21, 2014

sayangi gigi anda

Meh sini sy nk sambung cket psal entry sakit gigi sy sebelum ni...

hmm...bukan ape..sbb dh wat beberapa comparison klinik2 gigi di sekitar seremban ni...compare sgt..ahark..walhal g 2,3 klinik jer...

Al kesahnye bermule apabila aku dh mule rase enggak enak d dalam mulut ku ini...dah la dok sorg tanpe d temani husband terchenta utk 3 bln ni...

Makanya, permulaan cerita...aku igt sbb tampalan gigi bawah belakang sebelah kanan ni dh tercabut...aku pon juz g klinik kesihatan senawang...nk murah iye dok??hehehe..registration juz rm1...tampal rm2..total rm3...murah kn??tp tula..

doc nye mude...laki..encem la gak..(mati la laki den baco..)hmm, masuk2 je die tye nk watpe...aku ponngn kompiden n tanpe segan silunye jawab...nak tampal gigi belakang ni...tampalan dh tercabut...doc tu plak xde nk cek2 gigi laen n trus wat keje2 menampal die...

hmm..aku igt dh beres la kesakitan gigi aku ni...tapi...selang sehari....

Aku still rase kurang enak dlm mulut ni..jenuh la aku belek2 gigi aku kt cermin...hmm..xjpe punce mne lak yg sakit ni...smpi la aku rase de mende terserpih2 lm mulut aku ni...n aku wat double cek...upenye, gigi atas belakang sebelah kanan dh pecah cket demi cket...n utk mengelakkn gigi tu hanya tinggal dlm gusi...aku pon wat keputusan utk cabut jela gigi tu...

Esoknye aku kembali ke klinik gigi senawang tu...pendaftaran lg rm1...rm1 kn, xpe..tutup mate pon leh bayar kn...make msuk blik doc..dpt lak doc yg sme tampal gigi aku tempoh hr...die tye lg, nk watpe..aku bilang la mau d cabut ggi...make, die pon wat la keje2 pencabutan gigi aku...make selesai....alhamdulillah xla sakit lg kn gigi ni...ok, dpt mc utk aritu...hehehe..n byr utk cabutan rm1...

nak d jadikan cerita...selang seminggu...waduh3...blom elok lg gigi aku ni upenye...ade lg yg rase sakit...make aku wat keputusan utk g swasta la plak...hmm, kesahnye aku g KLINIK PERGIGIAN IHSAN kt ampangan...klinik nye old skul je..yg jge kaunter pon old skul gk...hmm, xpela..nk try tgk doc nye lak...ok, nme aku d panggil n aku masuk blik doc...oooo maiiii, mmg klinik ni klinik old skul laa...alat2an nye pon...doc nye pon..alaa2 lembut gitu...hmm, die pon cek2 la ggi2 aku ni..hmm, nk gtau ni..alat2 yg di masukkn lm mulut aku ade bau cket..mungkin x strealize ngn btol kn..juz rendam air panas...abislaaaa..doc ni ckp aku nye gusi yg problem n de lg 2 gigi aku yg rosak...masyaallah...n die suggest aku wat scalling..korang tau, die ckp die caj rm250...hmm, aku terkedu jap n aku xmenjawab pon utk wat scalling@ x...

sudahnye doc bg la aku ubt : de antibiotik, ubt thn sakit, ubt kumur n ubat sapu cm madu..total = rm55...leh thn mahal kn...

makan2 ubat yg doc tu bg...ok la bertahan utk seminggu...tp pastu gigi sebelah kiri aku lak start sakit..may sbb aku preassure kn mkn sebelah kiri sebab sebelah kanan ni sakit kn...hamik!!dh 2,2 belah lak sakit...kali ni sakit sgt smpi menangkap2 urat kepale bagai...

ok, aku pon kene la g klinik lg gamaknye ni...n de la tye kt kwn2 mne klinik yg agk2 ok...die suggest g KLINIK PERGIGIAN MAZURA kt Dataran Senawang tu...ok, aku pon g la menyerah diri...klinik die ok jauh beze ngn yg aku g sblm ni...de tv..de aircond...sofa menunggu yang banyak...beze mmg berbeze..

Name aku di panggil n msuk dlm...ready la berbaring ats katil ek??boleh la katil...n doc pon cek gigi aku..doc ni kate karang gigi bukan punce..sebenarnye adalah saraf..aiyoo laa..bisla den rongak wehh...
n die dh setkn appointment utk mencabut gigi aku bawah belakang sebelah kiri sbb gigi tu dh rosak teruk...gigi sebelah die lak kne wat rawatan saraf...make, arini ptg ni..jap lg..tamatla riwayat gigi geraham aku jap g...huaaaa...

ok..mse aku g ritu dpt ubat : antibiotik n ubt thn sakit..kene rm35...hmm, nti cabut xtau la rm bape lak kene...kalo rajin, t saya hupdate la psal gigi lagi lpas cabut..kakakaa...

MOTIP??SAYANGI LA GIGI ANDA SEBELUM RONGAK DI USIA MUDE!!kakakaka

No comments:

Post a Comment